Vuosi 2017 Viskanilla

Vuosi 2017 on ollut aivan mahtava kasvun ja kehityksen kausi Viskanilla, tässä kohokohtia kuluneelta vuodelta:

 

Tammikuu

 

Amar, Sebastian ja Mattis aloittivat Viskanilla!

 

Asiakaspalvelua tehostava Help Desk sai uuden version myötä lukuisia hyödyllisiä ominaisuuksia.

 

Helmikuu

 

Venue Retail Groupin uudet verkkokaupat julkaistiin!

"Vaihdoimme verkkokauppa-alustaa ennätysajassa kaikille kolmelle konseptile: accent.se, rizzo.se ja morris.no. Meillä on nyt paremmat työkalut, joilla myydä tuotteita verkossa ja ohjata asiakkaita myymälöihin. Koska käyttämämme ratkaisu on myös johtavien vähittäiskauppiaiden käytössä, olemme varmoja että ratkaisutoimittajamme ymmärtää tarpeitamme ja ratkaisu on nykypäivän omnikanavakehityksen kärjessä, nyt ja tulevaisuudessa", kertoo Stephan Ebberyd, Venue Retail Groupin CFO ja vt. CIO.

 

Aloitimme Makeup Mekkalle kattavan verkkokaupparatkaisun toteutuksen.

 

Maaliskuu

 

Springyard-verkkokauppa toteutettiin ennätysajassa!

Kenkien hoitotuotteisiin erikoistunut Brunngård perusti Springyard-brändilleen kuluttajaverkkokaupan, Viskan Streamline verkkokauppa-alustalla.

Lopputuloksena on visuaalisesti näyttävä verkkokauppa, joka on samalla moderni, ja ilmentää Springyardin designia läpi sivuston. Projektin läpimeno toteutui 15% alle alunperin suunnitellun ajan, huolimatta tiukasta aikataulusta.

 

Malin Stigson aloitti RnD-johtajana.

Huhtikuu

 

Vähittäisketju CLUB XPRS julkaisi verkkokauppansa Viskan Streamlinella.

 

Hemtex uudisti verkkokauppansa Viskan ETM:n ja Streamlinen yhdistelmällä

Viskan toimitti Hemtexille kattavan verkkokaupparatkaisun, jonka perustana toimii vähittäisketjuille suunniteltu tilaushallintajärjestelmä Viskan ETM. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että koko prosessi verkkokaupasta aina tilausten pakkaamiseen ja asiakasviestintään, hoituu Viskanin järjestelmässä.

Toukokuu

 

Marcus aloitti kehittäjänä RnD-tiimissä.

 

Pörrö Sahlberg aloitti Suomen toimistolla Business Developerina.

 

Lanseerasimme uusia maksuintegraatiota: Klarna Recurring & Klarna In Store.

Kesäkuu

 

Toteutimme JC:lle todellisen omnikanavan taidonnäytteen

“JC tulee kokemaan muutosvaiheen uuden Scandinavian Denim House-konseptin myötä. Käytössä on uusi strategia, jossa verkkokaupalla on paljon suurempi merkitys kuin aiemmin. Olemme luottaneet verkkokauppamme kehityksen kumppanimme Viskanin haltuun, ja olemme lyhyessä ajassa lanseeranneet verkkokauppaprojektin ensimmäisen vaiheen.", kuvailee JC:n IT-päällikkö Vincent Tse.

 

Rtechin verkkokauppa julkaistiin Streamline-alustalla

Viskan toteutti Rtechille suorituskykyisen verkkokaupan Streamline-alustalla. Rtech on täyden palvelun polkupyöräkauppa, joka tarjoaa myös huoltopalvelut polkupyörille ja iskunvaimentimille. Yrityksellä on verkkokaupan lisäksi Tampereella myymälä, joka toimii saumattomasti verkkokaupan kanssa.

"Uusi verkkokauppamme toimii puhelimella niin vaivattomasti, että monet asiakkaistamme selaavat puhelimellaan tuotteita myymälässäkin.", kertoo Vesa Virta, verkkokauppavastaava

 

 

Makeup Mekka myy suoraan Instagram-feedistä Viskan Streamlinella

Makeup Mekka, nopeasti kasvava norjalainen kosmetiikkamerkki, on hiljattain ottanut käyttöönsä Viskanin verkkokauppa-alustan ja tilaushallinnan. Verkkokauppaprojektin yhteydessä kehitimme uuden modulin, jolla käyttää Instagramia ja muita sosiaalisen median kanavia tuotteiden myynnin kasvattamiseen.

 

Syyskuu

8848 Altitude lanseeraasi syyskuun alussa uudistetun brändinsä, logonsa ja muotokielensä. Brändipäivityksen myötä myös verkkokauppa uudistettiin ja siirrettiin nopealle Streamline-alustalle.

 

Carl Nordin aloitti Frontend Solutions-tiimissä.

 

Vuosittainen asiakastapahtumamme Viskan User Summit oli jälleen viihtyisä kokoontuminen.

 

 

Lakseerasimme uuden julkaisujärjestelmän verkkokaupalle: Viskan Streamline CMS!

Lokakuu

 

​Lager 157 lanseerasi menestyksekkäästi uuden verkkokauppansa Viskan Streamlinella!

 

Mathias aloitti myyntitiimissämme!

 

Lanseerasimme yhdessä Hemtexin kanssa uuden omnikanavaratkaisun - Viskan InStore Pick & Pack.

Tämä palvelu mahdollistaa verkkokaupan asiakkaiden noutaa tilauksensa valitsemastaan myymälästä jo parin tunnin sisällä tilauksen tekohetkestä. Viskan Instore on vähittäisketjuille tehty ohjelmisto, jolla hallitaan myymälän ja verkkokaupan välillä liikkuvia tilauksia ja asiakasviestintää.

Marraskuu

 

Yli yksi tilaus joka sekunti - Viskanin asiakkaiden Black Friday-myynti ennätyslukemissa!

 

Click & collect sujuvaksi - keskity näihin

Click & collect on hyvä tapa palvella verkkokaupan asiakkaita myös paikallisesti. Näillä neuvoilla onnistut myymälänoutojen halinnassa paremmin.
Lue lisää

Black Friday - tilausmäärien kasvu yli 200%

Black Friday toi jälleen mahdollisuuden erinomaisiin myntilukuihin, mutta vain jos verkkokauppa pysyi pystyssä ja tarpeeksi nopeana. Viskanin asiakkaiden ei tarvinnut huolehtia verkkokauppansa suorituskyvystä, vaikka tilausmäärät ajoittain olivatkin hurjia.
Lue lisää