Lager 157, Viskan ja Klarna toivat mobiili-itsepalvelukassat myymälään

Unohda korttipääte ja jätä lompakkosi kotiin. Lager 157:n uudessa myymälässä Tukholman Drottninggatanilla asiakkaat tekevät ostokset itse puhelimellaan.

"Näin me samalla kehitymme asiakkaitamme varten, ja yksinkertaistamme toimintaa muotialalla", sanoo Lager 157:n toimitusjohtaja Stefan Palm.

 

Mobiili-itsepalvelukassat käytössä

Myymälä aukeaa parin päivän päästä. Lager 157:lle tämä on tärkeä virstanpylväs - yrityksestä tulee Ruotsin ensimmäinen, joka tarjoaa asiakkailleen mobiili-itsepalvelukassat. Täysin uniikilla teknisellä toteutuksella korttia ei tarvita, vaan asiakas hoitaa ostoksensa puhelimellaan. Maksu tapahtuu helposti Klarnan avulla joko heti, myöhemmin tai pilkkomalla maksun osiin.

Asiakas kiertää myymälässä Drottninggatanilla - inspiroituu, sovittaa ja valitsee.

"Sitten maksat joko tavallisella kassalla, tai kuten monet tekevät jo, puhelimesi avulla itsepalvelukassalla. Aivan kuten verkkokaupassakin, tässä varmistat maksun puhelimellasi ja olet valmis", kuvailee Stefan Palm.

 

Verkkomaksujen joustavuus myymälässä

Maksuratkaisu on toteutettu yhdessä ohjelmistotoimittaja Viskanin ja maksupalvelu Klarnan kanssa, joka toimitti maksupalvelun.

"Yhdessä Lager 157:n ja Viskanin kanssa olemme kehittäneet uuden ratkaisun, joka yhdistää verkko-ostosten ketteryyden ja kivijalkamyynnin parhaat puolet. Asiakkailla on vapaus päättää heti myymälässä itse, miten haluavat maksaa. Klarnan sovelluksessa asiakkaat saavat kattavan näkymän ja kontrollin ostoksistaan", sanoo Klarnan asiakaspäällikkö Linus Sandberg.

 

Myymälät digitalisoituvat Viskan Instoren avulla

"Viskan on asemoitunut kehityksen kärkeen tulevaisuuden digitalisoiduissa myymälöissä, Viskan Instore tuoteperheen avulla joka sisältää Click & Collectin, Pick & Packin ja nyt mukana myös Checkout", sanoo Viskan Systemin toimitusjohtaja Sten Selin. "Olemme erittäin tyytyväisiä tuotteeseen ja odotamme innolla, miten se otetaan loppukuluttajien parissa vastaan", Sten Selin jatkaa.

Itsepalvelukassa-konsepti on testattu Lager 157:n toisessa myymälässä, todella hyvän tuloksen varmistamiseksi.

 

Myymälä auki alle seitsemässä viikossa

Marraskuun 22. päivänä kello 11.57 aukeavat portit myymälään Drottninggatanilla. Kun tämä tapahtuu, on vaateketju rekrytoinut henkilökunnan, sekä remontoinut ja rakentanut huippuluokan kaupunkimyymälän alle seitsemässä viikossa.

 

Maksukumppanina Klarna

Klarna syntyi vuonna 2005, tavoitteenaan lopettaa turvattomat ostokokemukset verkossa. Tänään yritys on yksi Euroopan suurimmista pankeista, joka tunnetaan turvallisista ja sujuvista maksupalveluista sekä lyömättömästä asiakaskokemuksesta.

Klarna toimii kansainvälisesti 14 maassa ja sen menestyksen takana on yli 2000 työntekijää. Klarna tarjoaa ratkaisuja yli 60 miljoonan kuluttajan ja 100 000 kauppiaan tarpeisiin. Yritys tarjoaa suoramaksupalveluita ja osamaksupalveluita sekä mahdollistaa tuotteiden maksamisen toimituksen jälkeen –  sujuvasti yhden klikkauksen maksukokemuksella. Klarna antaa asiakkaille mahdollisuuden maksaa ostoksensa milloin ja miten he haluavat.

Tervetuloa Lennart Jakobsson!

Lennart Jakobsson on RnD-osastomme uusimpia tulokkaita
Lue lisää

Monikanavainen myynti tukee kasvua

Monikanavaisen myynnin mittaaminen on välillä haastavaa. Kokosimme tähän vinkkejä ja tutkimustuloksia omnichannel-kauppiaiden kasvusta.
Lue lisää