Viskan OMS - verkkokaupan tilaushallinta

Viskan OMS vie verkkokauppasi seuraavalle tasolle

Viskan OMS on verkkokaupan ja kestotilausliiketoiminnan tarpeisiin rakennettu tilaushallinta. Sen avulla tilaukset käsitellään automatisoidusti ja sujuvasti, riippumatta tilausten määrästä. Mitä enemmän tilauksia käsittelet päivittäin, sitä enemmän säästät aikaa Viskan OMS tilaushallinnalla.

 

Miten Viskan OMS auttaa myymään enemmän

Viskan OMS sisältää useita ominaisuuksia, jotka auttavat muuttamaan kävijät ostaviksi asiakkaiksi, parantamaan asiakaskokemusta, sekä sitouttamaan asiakkaitasi pidemmäksi ajaksi.

 

Miten OMS voi suoraviivaistaa toimintoja

Viskan OMS toimii yrityksesi “lisäaivoina”. Se seuraa päivittäisiä rutiineja, automatisoi yleisimpiä tehtäviä ja ilmoittaa käyttäjiä, kun vastaan tulee tilanne, johon pitäisi reagoida.

Työntekijöiden ei tarvitse muistaa ja reagoida yhtä moneen asiaan, jonka ansiosta myös virhemarginaali pienenee. Esim. varastohenkilökunta voi käyttää enemmän aikaansa pakkaamiseen, kun tilausten ja palautusten käsittely eivät enää kuluta yhtä paljoa aikaa.

 

Integraatiot eri järjestelmiin

Verkkokaupat tarvitsevat usein ulkoisia järjestelmiä tukemaan toimintaansa. Oli kyseessä sitten Magento-verkkokauppa, kassajärjestelmä, myymälän digitaaliset näytöt tai logistiikkakumppani, Viskan OMS integroituu ketterästi eri järjestelmiin. Vakaa ja kattava API mahdollistaa monipuoliset integraatiot, sekä niiden ylläpidon joustavasti.

 

Viskan OMS tukee myynnin kasvua

Viskan OMS tilaushallinnan suurin hyöty on sen kustannustehokkuus; se säästää resursseja samalla, kun tukee myynnin kasvua. Tällä yhtälöllä se on sijoitus, joka maksaa itsensä takaisin.

Yhä useammat verkkokaupat keskittävät tehostamistoimiaan tilaushallintaan, ja ovat huomanneet sen kannattavan.

Automatisoitu asiakasviestintä

Niin kauan, kun viestintä tehdään asiakkaasi ehdoilla ja hänen parastaan ajatellen, on lähes mahdotonta tehdä liikaa tällaista viestintää. Tämä pitää paikkansa niin ennen tilauksen tekoa, sen aikana ja varsinkin sen jälkeen.

Viskan OMS:n avulla luot asiakastapahtumiin sidottuja viestejä, jotka palvelevat asiakastasi juuri hänen tilanteensa mukaan. Personoidusti ja yksilöllisesti. Viestin voi automatisoida lähtemään esim. Silloin, kun asiakkaasi palautus on vastaanotettu. Tai kun asiakas on tilannut verkkokaupasta tuotteen tietystä kategoriasta.

Viestejä voidaan myös lähettää viiveellä. Tällä tavalla voit lähettää asiakkaalle suosituksen lisätuotteesta sen mukaan, minkä tuotteen hän viimeksi tilasi.

Ensiluokkainen asiakaspalvelu

Ero uskollisen ja menetetyn asiakkaan välillä on hyvä asiakaspalvelu. Ensiluokkainen asiakaspalvelu säästää henkilöstön aikaa ja parhaimmillaan tehostaa myyntiä.

Viskan OMS tarjoaa asiakaspalveluhenkilöstölle tehokkaan työkalun, jolla hoidetaan asiakaspalvelu keskitetysti ja tehokkaasti. Yleisnäkymä tarjoaa heti tärkeimmät asiakaskohtaiset tiedot ja mahdollistaa asiakasviestinnän suoraan samasta näkymästä.

Omnikanavalle tuki

Jos yritykselläsi on kivijalkamyymälöitä, Viskan OMS auttaa yhdistämään nämä verkkokauppaan, saumattomaksi kokonaisuudeksi asiakkaasi hyväksi.

Tuotteen saatavuus myymälöittäin, nouto myymälästä, palautukset myymälään ja ns. Endless aisles, eli koko valikoiman tarjoaminen kaikissa mymälöissä - nämä ovat toimintoja, jotka tarjoavat asiakkaallesi sen omnikanavakokemuksen, jota hän odottaa.

 

Kestotilaushallinta

Jos yrityksesi myy kulutushyödykkeitä tai elintarvikkeita, kestotilauspalvelu voisi sopia hyvin. Kestotilausten tarjoaminen on erinomainen tapa sitouttaa asiakkaita ja kasvattaa tilausmääriä. Asiakkaiden ei itse tarvitse tehdä toistuvia tilauksia ja he pysyvät tilaajina niin kauan, kuin ovat tyytyväisiä tuotteisiin ja palveluunne.

Viskan OMS toimii saumattomasti myös verkkokaupan kanssa ja tukee myyntiä monipuolisesti, esim. automatisoitujen tekstiviestien ja tuotesuositusten avulla.

Tilausten keräily

Pick & Pack, eli tilausten keräily ja pakkaaminen on toimenpide, joka pitää sisällään useita yksittäisiä askelia. Näitä askelia vähentämällä, tehostat prosessia ja säästät aikaa.

Viskan OMS:n tilausten massakäsittely hoitaa tilaukset nopeasti kerääjille, oli tilauksia sitten 10 tai 1000. Tilaukset käsitellään eränä, automatisoidusti ja silti tilauksen tyypin mukaan.

Voit esim. Jakaa tilaukset automaattisesti keräilykärryihin sopiviksi tai lajitella sen sen mukaan, mikä on nopein reitti hyllyltä toiselle.

Kaikki tarvittavat dokumentit tulostuvat samalla, jokaiselle tilaukselle: osoitekortti, lähete, lasku, jne. Määrittelet itse, mitä dokumentteja mihinkin tilaukseen kuuluu tulla.

Viivakoodien skannauksella tehostat näitä toimintoja entisestään. Viskan OMS esim. varoittaa, jos käyttäjä on skannaamassa eri tuotetta, kuin mikä pitäisi kerätä. Tämän avulla on helpompi antaa uusien työntekijöiden aloittaa työt heti. Puhumattakaan tuuraajista.

Tavoita uusia asiakkaita kauppapaikkojen avulla

Yhdysvalloissa, Amazon hallitsee n. 40% verkkokauppamarkkinoista. Kukaan ei tiedä, tuleeko esim.  Amazon tai vaikka CDON dominoimaan Pohjoismaiden verkkokauppaa tulevaisuudessa, mutta monien mielestä on vain ajan kysymys, milloin kauppapaikat ovat yksi tärkeimpiä myyntikanavia myös Pohjoismaissa.

Viskan OMS:n avulla olet valmiina tähän muutokseen, ja pystyt jakamaan tuotteita eri markkinapaikkojen välillä helposti.

Tehokas palautushallinta

Harvoin verkkokauppoihin tulee niin vähän palautuksia, etteikö niiden käsittelyä kannattaisi tehostaa. Palautus on liian usein tapahtuma, joka myynnin peruutuksen lisäksi aiheuttaa paljon ylimääräistä vaivaa.

Viskan OMS sisältää pitkälle automatisoidun palautuseditorin, joka on suunniteltu nopeuttamaan palautusten käsittelyä samalla, kun mahdollistaa asiakaskohtaiset toimenpiteet.

Palautussyyn perusteella OMS suorittaa tietyt toimenpiteet esim. Palauttaa tuotteet saldoille tai siirtää palautettavan summan asiakkaan tilille seuraavaa tilausta varten.

Cross Docking ja toimitusmyynti

Tuotevalikoiman ollessa suuri, voi laajan varaston ylläpito olla kallista. Cross Docking ja Drop Shipping(Toimitusmynti) ovat tehokkaita keinoja varastoarvon kutistamiseen.

Dropshipping, eli toimitusmyynti tarkoittaa sitä, että verkkokaupan myymä tuote toimitetaan asiakkaalle suoraan toimittajalta. Verkkokauppa siis myy suoraan toimittajan valikoimaa.

Cross Docking-mallissa toimitaan samoin kuin toimitusmyynnissä, mutta toimittaja lähettää tuotteet verkkokaupan varastolle, josta ne toimitetaan yhdessä muiden tuotteiden kanssa asiakkaalle. Tällä tavalla asiakkaan ei tarvitse vastaanottaa useita eri lähetyksiä toimittajilta, vaan saa suoraan verkkokauppiaalta yhden lähetyksen.

Nämä menetelmät harvoin toimivat, jos niiden ylläpitoon vaaditaan paljon manuaalista työtä. Tässä kohtaa Viskan OMS on todella tehokas apuri, automatisoimalla tilausten käsittelyä ja toimitusta eri kanavien välillä. Ja pitäen samalla asiakasviestinnän keskitettynä verkkokaupalle.

Ota yhteyttä

Haluatko tietää, miten voimme auttaa sinua digitaalisen kaupan käynnin optimoinnissa? Ole hyvä, anna tietosi oheisella lomakkeella ja otamme sinuun yhteyttä pikimmiten.




Yhteystietosi pidetään turvallisesti salassa, eikä niitä luovuteta ulkopuolisille ilman suostumustasi.